Kappahl / BRIS campaign School start autumn 2020

Bakgrund

KappAhl är ett internationellt klädföretag, både online och i butik, som säljer kläder för kvinnor, män och barn.

Utmaningen

KappAhl ville lyssnaren att känna hoppfull och stark, och att KappAhl är ett företag som inspirerar och gör skillnad. De ville även förmedla känslan av samhörighet.

De ville ha ett modernt sound med ett trevligt och positivt beat med digitala element.

Lösningen

Efter research och en fullbordad behovsanalys utformade vi ett par olika grundläggande idéer kring melodi och lyrik, och bestämde fort att gå vidare med skissen på Walk on Water. Låten är producerad i både Tyskland och Sverige.

Vi lyckades även rekrytera artisten Liamoo, som vann Idol 2016 och har haft fina placeringar i Melodifestivalen två gånger.

 

Resultat

Låten levererades i full längd och i tre olika versioner på 30, 20 och 6 sekunder anpassad för olika typer av media. Reklamfilmen med låten syntes ofta på stora TV-kanaler och Play-kanaler under hösten. Liamoo framträdde även låten på Lotta på Liseberg, och låten streamas idag på Spotify.

Under våren 2021 spelade vi även in ytterligare version med bara barnkören.